Friday, June 17, 2011

Assalammualaikum.. sebelum saya mulakan saya ingin meminta maaf kepada sesiapa yang ada sakit hati dengan saya selama mengenali saya.Blog ini adalah untuk mengisahkan tentang seorang remaja yang hanyut dalam zaman IT sekarang atau lebih jujurnya tentang diri saya sendiri. Sebelum itu, mohon saya mintak ampun dan maaf jika ada yang terasa atau terkecilhati, cerita ini tiada kaitan dengan yang hidup ataupon yg sudah meninggal dunia, cerita ini adalah khas untuk sesiapa yang ingin mengenali diri saya sebenarnya dan ingin menjadikan cerita ini sebagai satu pengajaran kepada pembaca. Hope, semua seronok membaca ok??sebelum tu saya ingin meminta maaf juga kerana blog yang saya tulis mungkin tidak mnyeronokkan atau kelang kabut ok???
BEBERAPA KESIMPULAN DARI SAYA:-
  • saya tidak menceritakan perihal kelurga saya seperti sebelum ini 
  • seburuk mana mereka,mereka tetap darah daging saya
  • saya memohon maaf kepada sesiapa yang membenci saya selama ini
  • sempatkah saya bertaubat?
  • adakah taubat saya diterima?
  • khas for someone "i very2 love u,y u cnn't gve me a chnge?u ar the only girl in my heart"
  • walaubagaimanapun, aku adlah aku,prinsip aku 1 aku xnk kcwakn ibu n ayah aku lg,smngat ku adlah mreka,hlngan akn aku tmpuh dgn ksbran dn bg mreka yg xknl aku inilah aku,aku xpna mmbnci orng,aku xpna xmaafkn orng,tp klau brcrta prkra bruk ttntng sseorng sdar lah dri kamu belum smpurna,tdak ad mnusia yg smprna,dh bg yg khdupan mreka sma mcm aku, brtaubt lh slgi msih SEMPAT sblm TERLAMBAT.
Suatu malam yang hening,seorang ibu yang bakal melahirkan anak yang ke-2 sedang terlantar di atas katil di dalam bilik operation."uwek uwek uwek", lahirlah seorang bayi tepat pukul 10.58 malam.Bayi seberat 3.4kg diangkat oleh bapanya dihadapkan ke arah kiblat lalu tergengar laungan azan daripada bapanya.Bayi itu dibelai dan dijaga dengan penuh kasih sayang. Bayi yang hidup dalam keadaan keluarga yang sederhana dan campuran bugis/melayu semakin membesar sehingga mencapai umur 1 tahun.Shamsul Kyrie nama diberi oleh ayah dan ibunya tepat 14 SEPTEMBER 1993 tarikh dia dilahirkan.Umurnya sudah pun mencapai 6 tahun dan deberi pelajaran dari segi agama dan pelajaran asas.Tetapi,hidupnya mula berubah kerana pada umurnya mencecah 8 tahun dia tidak lagi dibelai oleh bapanya sama seperti abangnya.Tiap hari jika berlaku kesilapan walaupun sedikit dia dan abangnya dipukul dan ditambat pada pokok dan dilepaskanya kerengga.Tetapi Beliau adalah orang yang mempunyai daya saing yang tinggi dan mempunyai sikap sabar yang tinggi,ego yang kuat dan mmpunyai akal yang sederhana cerdik.Dia belajar bersungguh-sungguh dan berjaya mendapat markah yang cemerlang.Walaupun begitu, ketika umurnya 10 tahun dia mula terpengaruh dengan dunia luar,seperti merokok.Tabiatnya yang tegar itu berterusan tetapi ketika umurnya 12 tahun dan bersiap sedia untuk mengambil UPSR keputusannya mula menurun walaupun markah UPSR nya cemerlang.Kini,umurnya sudah mencapai 13 tahun dan mula berjinak dengan alam sosial selain mula berjinak dalam alam percintaan.Semakin lama Beliau semakin nakal mengikut peredaran zaman.Perangainya yang suka melepak sehingga pagi dan mula berjinak-jinak dengan alcohol ataupun dikenali sebagai "arak".Walaibagaimanapun,berliau adalah seorang yang jujur,pantang ditipu,panas baran,amanah dah setia pada janji.Beliau adalah murid yang cemerlang dalam ko-kurikulum dan lebih kepada sukan sehingga dia mewakili Negeri Sembilan dalam sukan Tinju.Berliau memntingkan latihannya sehingga melupakan pelajaran.Walaubagaimanapun,Beliau banyak memenangi kejohanan-kejohanan sama ada peringkat negeri dan kebangsaan dan ketika umurnya 16 tahun,beliau mula diambil menjadi pelapis kebangsaan.Sebelum itu, ketika umurnya 14 tahun beliau telah jatuh hati pada seorang gadis.Mereka berjumpa dan meluahkan perasaan masing-masing.Tetapi,gadis tersebut berkata kepadanya "saya sayng awak tapi saya tak nak kita couple dulu,boleh awak tunggu saya sampi saya habis belajar"? Shamsul pula berkata "saya akan tunggu awak saya janji". 4 tahun berlalu beliau masih setia menunggu,dan pada 1 malam ketika umurnya 16 tahun beliau melihat gadis tersebut bersama lelaki lain dan berpelukan,Beliau masih bersabar,keesokan harinya beliau melihat gadis itu bersama lelaki lain bukan lelaki yang semalam,lalu beliau menyerang gadis dan lelaki tersebut,berlakulah pergaduhan besar antara mereka malah lelaki tersebut hampir terbunuh jika beliau tidak ditahan oleh orang awam.sejak detik itu baliau nekad membalas dendam hanya pada gadis yang sosial, detik itu bermula lah sejarah hitam iaitu beliau semakin sosial semakin tegar dan terjebak dalam "ZINA".Beliau bukan sahaja sosial dalam perkara-perkara tersebut malah beliau mula terjebak dalam pergaduhan dan mula mengikut "GENG" yang ada di Malaysia.Dengan keputusan SPM 1A4C+1D1E beliau mula bekerja dalam pelbagai bidang seperti KFC beliau mula berdikari dari umurnya 15 tahun,Daily Fresh,Kiyokuni,wiyering dan Despatch.Ketika umurnya 17 tahun beliau mula perlahan dalam 'sosial'nya itu dan mula berhenti membalas dendam dan hanya menumpukan perhatian pada latihan tinju nya sebagai atlit kebangsaan.Namun begitu, beliau telah membuat keputusan ingin mengubah hidupnya dam ingin memulakan kehidupan baru,beliau berjumpa dengan jurulatihnya menyatakan hasratnya untuk sambung pelajaran dan beliau telah sain kontrak 3 tahun untung menyanbung pelajaran.Kemudian berliau mendapat tawaran daripada CITY UNIVERSITY COLLEGE OF SAINS AND TECHNOLOGY,beliau memberitahu hasratnya kepada keluarga,rakan-rakan dan geng beliau, semua menyokong dan memberi semangat kepada beliau.Beliau melapor diri pada 7 MEI 2011 dan bermula lah kehidupan baru.2 hari selepas itu orientasi bermula selama 2 minggu dan beliau banyak memenangi pelbagai aktiviti dan memenangi lelaki paling sporting bersama Awin perempuan paling sporting.Beliau tidak pernah bersikap panas baran dan selainnya seperti sebelumnya,beliau banyak menyimpan di dalam hati dan bersabar,beliau tidak ingin orang mengenalinya siapa,beliau sentiasa membuat orang ketawa dan beliau tidak pernah bersikap panas baran lagi.Walaubagaimanapun,beliau telah melakukan kesilapan dimana beliau terjebak mengikut meminum arak walaupun hanya sekali,beliau telah diminati oleh seorang gadis sehinggalah mereka menjadi rapat,tetapi gadis tersebut telah mengecewakan beliau kerana menipu status nya.Beliau pantang ditipu maka beliau menjauhi diri daripada gadis tersebut.1 malam beliau terjebak lagi kali ini dalam kes 'zina'.kesokan hari nya berliau bermimpi beliau berada jauh daripada rakan-rakan,keluarga dan manusia manusia yang lain dalam keadaan dahaga dan lapar beliau berkejar untuk mendapatkan semuanya tetapi tidak berhasil sehinggalah beliau diseksa di dalam api kepanasan dan ketika itu beliau terjaga dan beliau termenung sejenak dan berfikir "besarkah dosa aku selama ini,begitu ke pnyiksaan yang bakal aku hadapi?".Beliau mula insaf.Sebelum itu,beliau telah terpikat pada seoreng gadis,beliau mula rapat dengan gadis tersebut,beliau sentiasa menjaga,mengambil berat akan gadis tersebut.Gadis tersebut telah membuka hati beliau setelah 2 tahun keseorangan.Beliau mula bersembahYang,berdoa agar menerima taubatnya.Sehinggalah pada 1 kejadian dimana gadis tersebut mendapat tahu beliau pernah ber'zina'.Gadis tersebut telah membenci beliau.Beliau ingin memberitahu kepadanya "Berilah aku peluang kerana aku amat menyayangi mu kerana kau telah membuka hatiku dan kau adalah gadis yang sungguh istimewa BAGI AKU".Mungkin ini adalah balasan yang patut diterima oleh beliau kerana dosa-dosa nya bukan kerana seseorang.Kini umur beliau 17 tahun 8 bulan 4 minggu 6 hari.(bakal bersambung).
..............................................................Alhamdulillah..................................................................................

No comments:

Post a Comment